Hur sköter SEB sitt Green room?

Idag var jag och lyssnade på när SEB beskrev hur de jobbar med sin företagsblogg Green Room. Detta är några saker som jag fastnade för och gärna vill dela med mig.

De som bloggar är experter inom sitt område och de skall tillsammans publicera 3 inlägg i veckan. De planerar in att blogga  om det är aktuella händelser som infaller t.ex. vårbudger, deklaration mm.

Från början la de endast ut dem på webbsidan, men märkte att det var svårt för besökare att hitta, så de gjorde några förändringar. Först så skapade de en tydlig länk på SEB´s webbsida och så skickade de med länken i sina nyhetsbrev, för att få mer spridning.

Det var inte tillräckligt så nu har de skapat en strategi att synas där kundens finns.  De annonserar  i Svenska Dagbladet och Omni med redaktionellt innehåll (Native advertising), med en tydlig avsändare.

Det poängteras hela tiden att när man arbetar med Content marketing så gäller det att hela tiden “Göra sig relevant och värdefull för kunden”.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *